Liberalerna välkomnar fler skoldagar

Liberalernas gruppledare i Eskilstuna Stefan Krstic kommenterar utredningen kring fler skoldagar i Eskilstuna.

Måndag 8 juli 2019

– Det är bra att vi utökar skoldagarna i Eskilstuna, så att varje barn får mer tid till undervisningen och nå kunskapsmålen. Det här är något vi har kämpat för länge och är glada för att majoriteten följer det, säger Liberalernas gruppledare Stefan Krstic (L).

– Jag är skeptisk till att öronmärka dagarna till fysisk aktivitet. Det är bättre med rörelse varje dag än två extra heldagar. Använd hellre dagarna till att ge varje lärare och elev den tid de behöver för att få till stånd en god undervisning, säger Krstic. Vi måste även använda dagens dagar på ett mer effektivare sätt. Det tar till exempel lång tid för lärare att starta undervisningen i klassrummet på grund av sena ankomster och mobilanvändande. Se till att ha mobilfria klassrum och mer stöd för lärarna att skapa ordning i klassrummet.