Liberalerna nominerar Anton Varnäs till Eskilstuna Kommunföretag AB

Pressmeddelande från Liberalerna 2021-04-12

Liberalerna Eskilstuna nominerar Anton Varnäs som oberoende ledamot för Liberalerna till Eskilstuna Kommunföretag AB:s styrelse. Formellt beslut kommer att fattas under kommunfullmäktiges sammanträde den 15 april. Anton Varnäs är en stor näringslivsprofil i Eskilstuna och är bland annat VD för Tunafastigheter i Eskilstuna AB. Rekryteringen av Varnäs ses av partiet som ett led i att vässa sin näringslivspolitik och att få en bättre styrning i kommunföretagen.

– Jag brinner för Eskilstuna, särskilt för det lokala näringslivet och dess betydelse för hela kommunens utveckling. Jag känner mig mycket hedrad över Liberalernas förtroende att verka som ledamot i Eskilstuna Kommunföretag. Ett område som jag hoppas särskilt kunna tillföra kunskap inom styrelsearbetet är hur det lokala näringslivet påverkas av beslut inom de kommunala bolagen och hur de kommunala bolagen gynnas av ett starkare lokalt näringsliv, säger Anton Varnäs.

Anton Varnäs sitter som ledamot i flera bolagsstyrelser och är bland annat VD för Tunafastigheter. Han är en välkänd profil i Eskilstunas näringsliv och hans engagemang och tankesätt kring att alla gynnas av ett bättre Eskilstuna känns rätt i tiden med de framtida utmaningar Eskilstuna och även kommunföretagen står inför.

– Anton Varnäs är ett proffs och han kommer att vara en stor tillgång för Eskilstuna och kommunföretagens framtida arbete. Vi är glada över att kunna nominera honom för uppdraget, säger Stefan Krstic, gruppledare för Liberalerna i Eskilstuna.