Låt Ukrainas flagga vaja över Eskilstuna

Torsdag 24 februari 2022

Ryssland har inlett en storskalig attack mot Ukraina. Detta bär Vladimir Putin stort ansvar för. Liberalerna i Eskilstuna vill att Eskilstuna kommun i solidaritet med Ukraina, det ukrainska folket och ukrainare i Sverige och Eskilstuna låter den ukrainska flaggan vaja över Fristadstorget och andra platser i staden.

– Vi talar ofta om frihet, det är stunder som denna som vi förstår vad det faktiskt innebär. Ukraina behöver nu vårt tydliga stöd inte bara i ord utan i handling. Ukraina bör få allt det stöd som landet behöver – militärt som ekonomiskt, säger Stefan Krstic, gruppledare för Liberalerna i Eskilstuna.

Stockholm stad låter idag den svenska och ukrainska flaggan vaja utanför stadshuset. Fler kommuner ansluter sig och Liberalerna i Eskilstuna ser fram emot att se den ukrainska flaggan vaja på Fristadstorget och andra platser i staden. Liberalerna ser gärna att företag, föreningar, fastighetsägare och privatpersoner deltar i den solidaritetshandling som nu visas upp över Europa.

Kontakt:

Gruppledare för Liberalerna i Eskilstuna