Krstic (L): Använd pengarna till välfärden!

Regeringen har tillsammans med Centerpartiet och Liberalerna presenterat budgetsatsningar som för Eskilstunas del innebär ungefär ytterligare 72 miljoner kronor i generella statsbidrag, 17 miljoner för äldreomsorgslyftet och 41 miljoner på en äldreomsorgssatsning. Sammantaget är det i nuläget 130 miljoner i förstärkningar för Eskilstuna kommun.

Måndag 7 september 2020

Pressmeddelande från Liberalerna i Eskilstuna 2020-09-07

– Vi ser nedskärningar på skolor i Eskilstuna och bristande resurser tack vare den socialdemokratiska majoritetens politik i Eskilstuna. Används de här pengarna rätt kan de göra väldigt stor nytta, säger Stefan Krstic, gruppledare för Liberalerna i Eskilstuna.

Liberalerna i Eskilstuna vill se att samtliga pengar går till kommunens kärnuppdrag, vilket Liberalerna menar är vård, skola och omsorg.

– Det måste vara ett slut på alla konsulter, kommunikatörer, administratörer och utvecklare som Eskilstuna kommun betalar för. Låt nu dessa pengar gå till förskolan, skolan, äldreomsorgen och LSS. Där hör dessa pengar hemma! säger Stefan Krstic (L).

Kontakt:
Stefan Krstic