Eskilstunabor några av toppkandidaterna till riksdagen för Sörmland

Pressmeddelande från Liberalerna 2021-04-26

Liberalerna i Sörmland har på söndagens nomineringsmöte fattat beslut om topp 5 kandidater till riksdagsvalet 2022. Två eskilstunabor finns på topp 4. Partiledaren Nyamko Sabuni toppar Liberalerna Sörmlands riksdagslista. Därefter Johanne Hildebrandt från Mariefred, Erika Rydja Sandvik från Eskilstuna och Stefan Krstic från Eskilstuna.

– Jag känner mig oerhört hedrad över förtroendet att få representera Liberalerna i riksdagsvalet och kommer jobba för en bättre äldreomsorg och för en upprättad omvårdnad för funktionsnedsatta, säger Erika Rydja Sandvik, ordförande i kommunföreningen i Eskilstuna och en av toppkandidaterna till riksdagen för Liberalerna Sörmland.

Erika är idag gymnasielärare, ordförande för kommunföreningen i Eskilstuna och har en rad kommunala uppdrag för partiet, bland annat vice gruppledare, ledamot i kommunfullmäktige och andre vice ordförande i miljö- och räddningstjänstnämndem. Prioriterade frågor för Erika Rydja Sandvik är äldreomsorg, LSS och skola.

– Jag vill kämpa för att göra Sverige till ett möjligheternas land där alla har ett arbete att gå till, där skolorna inte är segregerade, där vi bekämpar brott och extremism och verkar för att människor ska kunna känna sig trygga i sina bostadsområden, säger Erika Rydja Sandvik (L).

– Det känns väldigt roligt att ha eskilstunabor högt på listan inför riksdagsvalet och framför allt Erika Rydja Sandvik som brinner för att alla människor ska komma till sin rätt, oavsett om det gäller skola, äldreomsorg, LSS eller trygghet. Hon bryr sig om varenda persons framtid och vi behöver fler sådana politiker i Sverige, säger Stefan Krstic, gruppledare i Eskilstuna och förbundsordförande för Liberalerna i Sörmland.