Bygg ut Kjula skola och förskola!

Fredag 5 februari 2021

Vi i Liberalerna vill bygga ut Kjula skola och förskola. Vi vet att det är ont om utrymme på skolan och trångt på förskolan. Föräldrar vi har pratat med har önskat en utbyggnad och såg fram emot nyheten att skolan och förskolan skulle byggas ut. Men den politiska ledningen (Socialdemokraterna, Moderaterna och Centerpartiet) valde att stoppa förskolan och försena grundskolan i juni 2020. Det här röstade vi i Liberalerna emot.

– Vi ser fler arbetstillfällen i Kjula och fler som vill bo i Kjula. Därför är det helgalet att stoppa utbyggnadsplanerna för skolan och förskolan. Bygger vi inte ut kommer det bli oerhört trångt framöver, säger Stefan Krstic, gruppledare för Liberalerna i Eskilstuna.

I Liberalernas budgetförslag vill vi att skolan ska byggas ut 2022 och förskolan ska byggas ut 2024. Den politiska ledningen valde förra året att stryka utbyggnadsplanerna för Kjula förskola och senarelägga utbyggnadsplanerna för Kjula skola.

– Det är dags att bygga ut Kjula skola och förskola! Kjula växer med barnfamiljer och många föräldrar vi har pratat med önskar att skolan ska byggas ut så att barnen kan gå där längre och gå i en skola närmare hemmet. Det tänker Liberalerna se till att det blir, säger Stefan Krstic (L).

Liberalerna är föräldrarnas och barnens röst för en bättre skola. Men vi kan inte göra detta ensamt. Vi behöver ditt stöd! Gilla oss på Facebook, sprid vårt budskap och bli medlem i Liberalerna för att visa oss ditt stöd!

Hör gärna av dig till oss om du har några frågor, tankar eller funderingar till eskilstuna@liberalerna.se eller stefan.krstic@liberalerna.se

Kjula skola och förskola ska byggas ut – NU

Bli medlem genom att swisha 50 kronor till 123 148 12 41. I meddelanderutan
skriver du ”ny” följt av hela ditt personnummer och din e-postadress