Bygg ut Glömsta förskola!

Fredag 5 februari 2021

Vi i Liberalerna vill bygga ut Glömsta förskola i Torshälla. Vi vet att kommunen har stora barngrupper och Glömsta är i behov av större lokaler när Torshälla växer. Föräldrar i Torshälla har önskat en utbyggnad och såg fram emot nyheten att förskolan skulle byggas ut. Men den politiska ledningen (Socialdemokraterna, Moderaterna och Centerpartiet) valde att stoppa utbyggnaden av förskolan i juni 2020. Det här röstade vi i Liberalerna emot.

– Torshälla växer och därför är det helgalet att stoppa utbyggnadsplanerna för förskolan. Bygger vi inte ut kommer det bli oerhört trångt framöver, säger Stefan Krstic, gruppledare för Liberalerna i Eskilstuna.

I Liberalernas budgetförslag vill vi att förskolans utbyggnad ska stå klar 2023 för fler barn. Den politiska ledningen valde förra året att stryka utbyggnadsplanerna för Glömsta förskola. Liberalerna menar att en utbyggnad behövs när staden växer med fler barn.

– Torshälla växer och det är dags att bygga ut Glömsta förskola! Det tänker Liberalerna se till, säger Stefan Krstic (L).

Liberalerna är föräldrarnas och barnens röst för en bättre förskola. Men vi kan inte göra detta ensamt. Vi behöver ditt stöd! Gilla oss på Facebook, sprid vårt budskap och bli medlem i Liberalerna för att visa oss ditt stöd!

Hör gärna av dig till oss om du har några frågor, tankar eller funderingar till eskilstuna@liberalerna.se eller stefan.krstic@liberalerna.se

Glömsta förskola ska byggas ut – NU

Bli medlem genom att swisha 50 kronor till 123 148 12 41. I meddelanderutan
skriver du ”ny” följt av hela ditt personnummer och din e-postadress