Debatt: Liberalerna är det nya arbetarpartiet

Tisdag 1 maj 2018

Liberalerna är det nya arbetarpartiet

Idag marscherar Socialdemokraterna för att demonstrera mot sig själva och den politik som förs i Sverige. Sen 1930-talet, vilket är 88 år tillbaka, så har Socialdemokraterna styrt i 69 år. Det är alltså nästan 80 % av det totala regeringsinnehavet i svensk politik sedan dess. Som vanligt på 1 maj är det alltid någon annans fel att samhället inte är som Socialdemokraterna vill ha det.

Sverige behöver ett seriöst arbetarparti som ser till arbetarnas behov. I grund och botten handlar det om att ha ett jobb att gå till och en lön man kan leva på efter att alla skatter är betalda.

När Liberalerna satt i regeringsställning fick Sverige 300 000 fler jobb, trots en kraftig lågkonjunktur som svepte över hela jorden och skapade ekonomiska kriser i vartenda land. Vi sänkte även skatterna för alla som arbetar med över 20 000 kronor per år, vilket är 1700 kronor per månad, för en medelinkomsttagare med 25 750 kronor i lön per månad. Tänk på alla viktiga utgifter man kan göra för 20 000 kronor. Pensionsinsättning, sparande inför ett lån eller att helt enkelt bara höja sin livsstandard. Socialdemokraterna har varje år varit emot att vanliga arbetare ska få mer pengar kvar i plånboken. Ändå påstår man sig vara på arbetarnas sida.

Liberalerna kommer att se till att vanligt folk får mer pengar kvar i plånboken och att vi använder skattepengar varsamt och korrekt. Varje slösad skattekrona är en stöld från folket. Nu tar Liberalerna täten som det riktiga arbetarpartiet i svensk politik!

Stefan Krstic
Toppkandidat för Liberalerna i Eskilstuna och fackligt aktiv